Louisa LorangJeg er en af dem, der er hysterisk bange for kure. Slankekure, kulhydratfrie kure, juicekure, sundhedskure. Alt det giver mig myrekryb og får mig til at æde flødeboller. Men ikke desto mindre er jeg (og min krop) glad for masser af grønt og frugt og ordentlig mad. Franske oste, italienske vine og tunge smørbagte croissanter er også på menuen. Alt sammen noget der gør mig glad. Ind i mellem tager oste og croisanter bare overhånd, jeg har brug for lige at 'nulstille' min appetit, og min krop har brug for et skud fornyende energi.

Skøn juice og fede shakes

Så juicer jeg. Altså jeg drikker en voldsom grøn juice til morgenmad og får det bedre, eller jeg tager en heldags juicetur og mærker forskellen. Eller jeg tager flere dage i træk, hvor alkohol, kød, hvede og andre skønheder ikke er en del af min kost. Kun skøn juice og fede shakes. Det giver mig utroligt med energi (ikke mindst efter turen), og jeg smager på ny de dejlige oste, den skønne vin og alt det andet dejlige. Appetitten er mindre – eller jeg er mere bevidst om, hvornår jeg er mæt – sukkertrangen er tunet ind på at få en læskende, frisk juice og energien er i top. Det er en tur, ikke en kur. Man bliver ikke lynhurtigt tynd, og der er ingen mirakler. Men det virker, så jeg kan nyde alt det jeg elsker – og så nyder jeg i øvrigt også at tage en juicetur! Jeg er nærmest afhængig af det. Mærkeligt nok, for sådan en kur-forskrækket-type som mig.

kiwi, jordbær og appelsin

Sådan foregår juice-turen!

  • Drik 6 juicer/shakes om dagen.
  • Vælg dem med flest grøntsager og vælg en shake baseret på nøddemælk i løbet af en dag, så du er sikker på at få fedt nok til at optage alle de skønne sager fra juicerne.
  • Vælge gerne en grøn shake, så du stadig får fibre.
  • Drik alt det urtete, vand med citron og vand, du orker.
  • Nyd at du ikke skal tænke over madlavning.
  • Når du er færdig med din tur, bør du starte varsomt op igen, især med kød og alkohol.
  • Nyd det – det er luksus!